Chemtrail (Vegyi csík)
Egy összeesküvés elmélet győzelme a józanész felett

Furcsa emberek a (bármiben) hívők. Észérvekkel meggyőzhetetlenek. Nem is célom senkit meggyőzni, csak kedvet kaptam rá, hogy összeszedjem a témával kapcsolatos információt.

A hit

Egy ideje rendszeresen láthatók mindenféle cikkek, Facebook bejegyzések, egyebek arról, hogy módszeresen mérgeznek minket.
Nem teljesen tiszta, hogy ki, és mi a fenének akarná mérgezni az embereket "úgy általában", beleértve saját magát is, mert ezek a kondenzcsíkok mindenütt ott vannak.
A tények általában a legkevésbé sem zavarják a (bármiben) hívőket. Ha bármi a hitük tárgyát képező információt hallanak, azonnal beszűkül a tudatuk, és a saját hitüket nem alátámasztó információt egyszerűen nem hallják meg.
Ha viszont látnak (hallanak) valami olyat, ami alátámasztani látszik a hitüket, akkor azt aránytalanul felnagyítják, "átértelmezik".

A tények

A "csíkot húzó" repülőgépek 11 km körüli magasságban haladnak. Ebben a magasságban úgy mínusz 40°C a hőmérséklet ezért az üzemanyagból (kerozin) keletkező nagy mennyiségű vízgőz azonnal apró jégkristályokká fagy, vagyis gyakorlatilag felhő keletkezik. Ehhez a kondenzációs magok is adottak, mert az égés sohasem tökéletes és apró koromszemcsék is keletkeznek. (Egy utasszállító repülőgép óránként több száz liter üzemanyagot éget el és ebből több száz liter vízgőz keletkezik.)

Szóval a repülőgépek egyfelhő csíkot húznak maguk után. Ennek a viselkedése kizárólag az időjárási viszonyoktól függ.
Időnként nagyon sokáig megmaradnak. Ilyenkor a sok különböző irányban haladó járat felhőcsíkjai "egymásra rakódva" akár órákig látszanak. Ilyen időjárási körülmények között (baloldali kép) a chemtrail hívők felsikítanak a gyönyörűségtől és alátámasztani vélik az elméletüket.
Máskor (jobboldali kép) a repülőgép után nagyon hamar eloszlik a felhő, mert a légköri körülmények nem kedvezőek a felhőképződéshez azon a részen. Ilyenkor biztosan szomorúak a chemtrail hívők.

Az egész elmélet több szempontból is ostobaság:

- Ebből a magasságból nagyon nehezen jutnak le a felszínre az oda került anyagok. Ha tehát valóban mérgezni akarnák az embereket, azt nem 11 km magasságból kellene megoldani.

- Egy utasszállító repülőgép akkor üzemel gazdaságosan, ha semmilyen felesleges terhet nem cipel. Minden plusz kilogramm terhelés növeli az üzemanyag-fogyasztást. Nem véletlenül kell a nagyobb csomagért külön fizetni. Ki a fene fizetné meg azt, hogy mindenféle vegyszereket szállítsanak.

- Ezeknek az anyagoknak a kijuttatásához külön fúvókarendszereket, tartályokat, szivattyúkat egyebeket kellene beszerelni a repülőgépekbe. Ki a fene fizetné ezt ki? Melyik légitársaság egyezne bele ilyesmibe? (Bár egyesek a Pitot-csőben vélik felfedezni a vegyianyagot kijuttató fúvókát. Az a nyamvadt kis cső nem sok anyagot fújna ki. Ráadásul előre néz a vége. /baloldali kép/ Egy mezőgazdasági permetező repülőgépen több tucatnyi fúvóka szórja a szert. /jobboldali kép/)

- Két általam készített repülőgép fotót kinagyítottam, hogy jól látsszon a "kondenzcsík készítése". Egyértelműen megfigyelhető, hogy a csík, amint a fentebb leírtakból várható, a hajtóműből "jön ki". (A baloldali képen egy két hajtóműves, a jobboldali képen egy négy hajtóműves repülőgép "kondenzcsík-képzése" látható.) A hajtómű fúvókájában egyébként elég meleg van. Ha vegyszert akarnának szórni egész biztosan nem onnan történne, mert azon a hőfokon elbomlanának, elégnének, átalakulnának a vegyi anyagok.

Biztosan számtalan racionális érvet lehetne még felhozni a chemtrail összeesküvés elmélet ellen, de most hirtelen ennyi jutott eszembe.


Felhasznált irodalom