Miben más a téli gumi?
 A legfontosabb 
  különbség a téli és a nyári gumiabroncs között, hogy alapvetően más az abroncsok 
  gumikeveréke. A 
  nyáron használt gumiabroncsok a hidegben rideggé, merevvé válnak, így nehezen, 
  vagy egyáltalán nem képesek arra, hogy megfelelő mértékben deformálódjanak, 
  és hogy "kenődjenek". A téli gumiabroncsok anyaga még a -20°C-os hidegben 
  is kellőképpen rugalmas marad, azaz képes a kenődésre és a deformációra. Éppen 
  emiatt a hideg elmúltával vissza kell cserélni az abroncsokat, mert nyáron hamarabb 
  lekopik a futófelület a téli gumiról a nagyfokú lágysága miatt. 
A második különbség, hogy a téli gumiabroncs keskenyebb. Így az autó súlya, mint erő, kisebb felületen oszlik meg, így nagyobb lesz a kerék alatti nyomás. Nagyobb a felületeket összenyomó erő. Emiatt a motor által kifejtett forgatónyomaték jobban tud érvényesülni.
A harmadik különbség az abroncsok magasságában van. A téli abroncs magasabb. A magasabb abroncs magasabb súlypontot eredményez ugyan, tehát romlik az autó stabilitása. Viszont télen nem jellemző, hogy nagy sebességgel közlekedünk, a magasabb autó pedig nehezebben tud "felülni", azaz bizonyos határok között biztosítva van, hogy a kerekek elérik az utat.
És végül az utolsó különbség az abroncs mintázatában van. A téli abroncsok mintázata speciálisan kiképzett (egyébként meglehetősen durva), hogy az autó képes legyen a havat "elkaparni" maga alól és így kapcsolatba kerülni az úttesttel.
A téli gumiabroncsokat plusz 7 Celsius fokos napi átlaghőmérséklet beköszöntekor 
  célszerű felszerelni az autóra. 
  A korszerű téli gumi különlegessége az alapanyagba kevert "szilikát", 
  amely nagy hidegben is jó tapadást és rugalmasságot ad a havas, síkos útburkolaton 
  is. 
  A minőséget nemcsak az anyagösszetétel, hanem az alkalmazott mintázat is erősen 
  befolyásolja. A traktor mintázatú téli gumik ideje lejárt, helyette apró 
  lamellák ezrei biztosítják a jó vonóerőt és a hatásos fékezést, a nagyobb hossz- 
  és keresztirányú hornyok pedig a megfelelő úttartásért és a csapadékvíz kiszorításáért 
  felelnek. 
  Jeges-havas úton pedig a mintaárok folyamatos deformálódása és különleges alakja 
  lehetővé teszi a fordulatonkénti tisztulást, vagyis a hó nem tudja eltömni a 
  mintázatot.